Do you have a question about this product?
Our employee is happy to help you find the right product
Our employee is happy to help you find the right product
Your question has been sent
We will get back to you as soon as possible with the correct answer.
Open Luchtfilter Blauw - Sport Filter met Cold air intake
Universeel filter ter vervanging van het originele standaard lucht filter. Dit filter zorgt voor meer zuurstof en daardoor een betere verbranding. Plaats deze gemakkelijk op de aanzuigbuis van de injectie of op de carburateur. Verbetert de luchtstroom en verhoogt vermogen. Voor meer vermogenswinst zijn sportfilters het best te gebruiken in combinatie met een sportuitlaat.
*Redelijk eenvoudig en vanzelfsprekend te installeren. Geen professionele ervaring nodig.
Kenmerken
Specificaties
Inlaat: Ø 76 mm - Conisch
Basisfilter: Ø 160 mm
Met verstelbare slangenklem
Installatie
*Op Youtube is ook veel voorbeeldmateriaal beschikbaar!
Originele filterhuis verwijderen:
Eerst moet het originele filterhuis verwijderd worden. Dit zijn vier schroeven op elke hoek van het filterhuis (met een platte schroevendraaier). Waarschijnlijk kun je eentje niet goed verwijderen omdat de stekker van de luchtmassameter in de weg zit. Deze kun je loshalen door in het midden van de stekker een palletje in te drukken en de stekker naar je toe te trekken (richting de voorkant van de auto). Daarna kun je de vierde schroef losdraaien.
Hierdoor kun je de bovenste kap van het filterhuis omhoog halen om de originele filter te vervangen. Alleen in dit geval haal je hem er gewoon uit en trek je het onderste deel van de bak met enige kracht recht omhoog. Deze zit vast met twee plastic klemmen aan de onderkant die heel gemakkelijk loslaten. Aan het onderste deel van het filterhuis zit nog een kleine slag deze kun je vrij simpel lostrekken (naar links toe). Hiervoor moet je wel wat kracht uitoefenen op de slang. Daarna kan je de bak verwijderen uit het motorcompartiment.
Nu heb je wat meer speelruimte om het bovenste deel van het originele filterhuis te demonteren. De dikke luchtslang zit samen met de luchtmassameter vast met twee torx schroeven. Eén van deze schroeven zit echter onder de luchtmassameter en kun je niet met een gewone rechte schroevendraaier verwijderen. Dit kun je doen met haaksschroevendraaier. Als je dit hebt gedaan dan kun je het bovenste deel van het filterhuis eraf trekken (naar rechts toe). Ook weer met enige kracht.
Openluchtfilter monteren:
Nu kun je het voorste gedeelte van de slang in je open luchtfilter plaatsen en deze vastzetten met een slangenklem.. Deze heeft een schroef die je doormiddel van een kruiskop schroevendraaier strakker kunt zetten en daardoor klemt alles netjes vast (kan eventueel ook met kit of tyraps). Daarna kun je de kleinere slang op het openluchtfilter schuiven. Deze hoeft niet vast gezet te worden met een tyrip maar dit kan wel. Je kunt nu ook weer het stekkertje van de luchtmassameter terugplaatsen.
Vervolgens moet je alleen nog de luchtfilter steun monteren. In de bodem waar normaal het originele luchtfilterhuis zat, zitten nog twee rubberen ringen. Als je de eruit haalt dan kun je hier de steun monteren.
Motormanagement resetten:
Omdat het motormanagement niet gewend is aan een openluchtfilter. Is het misschien verstandig om de min pool van je accu 10 minuten los te koppelen zodat daarmee de PCM word gereset. Na tien minuten zet je de min pool weer op de accu.
Motormanagement inleren:
Nu laat je de auto vijf minuten stationair draaien en vervolgens ga je eerst een blokje rustig rijden om het motormanagement te laten wennen aan je luchtfilter. Na tien minuten rijden (normale opwarmtijd) kun je hem wel op zijn ••••••• geven. Het uitbouwen van de originele en het inbouwen van de openluchtfilter kost bij elkaar misschien drie kwartier. Je hoeft hier absoluut geen autotechnicus voor te zijn, het is vrij simpel uit te voeren.
Zoektermen: autofilter, auto filters, koude lucht filter, openluchtfilter, open luchtfilter, open lucht filter, power filter, portief filter
Deliverytime